FAQ, veelgestelde vragen

Wat is de levertijd?

Kant en klare produkten worden binnen 2 werkdagen verzonden. In veel gevallen zullen wij het voor jouw situatie geschikte product moeten samenstellen. Doorgaans worden deze binnen één week geleverd. Mocht u het sneller nodig hebben laat het ons dan even weten.

Kan ik mijn bestelling ophalen?

Je kunt alleen langskomen op afspraak. Zonder afspraak kunnen wij je helaas niet ontvangen.

Kan ik zomaar over stappen naar jullie micro- en macro plantenvoeding?

Wie zien steeds vaker dat men over wil stappen naar onze producten vanwege de positieve recensies en mondelinge aanbeveling. Waarom betalen voor water en het transport ervan als je droge zouten kunt kopen en zelf eenvoudig een oplossing kunt maken? Dit levert je een behoorlijke kostenbesparing op. Onze kwaliteit heeft zich al bewezen en is zeker niet minder.

Klacht of ruilen?

Je kunt hiervoor contact opnemen via ons contactformulier. Vermeld om welk bestelnummer het gaat, welk product je wilt ruilen en de hoeveelheid producten die je retour gaat sturen. Na ontvangst en controle van de producten en eventuele bijbetaling sturen wij je de nieuwe producten toe. De kosten voor de retourzending zijn voor de klant.

Er is schimmel ontstaan op mijn plantenvoeding oplossing, wat moet ik doen?

Dit voorkom je door goed gereinigde flessen te gebruiken. Bijvoorbeeld door de flessen met heet water en afwasmiddel te reinigen en daarna goed uitspoelen. Werk met schone spullen ook je handen dan breng je geen schimmelbacterieen in de fles!

Glazen flessen kun je in kokend water reinigen, bij plastic flessen moet je minder heet water gebruiken anders gaan ze vervormen


Je kunt de schimmel omdat het op het oppervlak drijft er voorzichtig van af proberen te gieten. Daarna kunt ervoor kiezen om vloeibare CO2 zoals Easy Carbo aan de oplossing toe te voegen (25ml op 500ml plantenvoeding) maar u kunt er ook voor kiezen om 15ml witte natuurazijn toe te voegen (15ml op 500ml plantenvoeding). De azijn maakt de oplossing zuur waardoor de bacterien zullen sterven.

Waarmee wordt mijn bestelling verstuurd?

Wij versturen met Postnl of met DPD, dit zijn voor ons de meest betrouwbare verzendmethoden.
Na aflevering bij Postnl of DPD ontvangt je van ons het track- en trace nummer.

Wie betaald de verzendkosten?

De verzendkosten zijn voor rekening van de klant. Wij proberen de kosten van onze producten en de verzendkosten voor jou zo laag mogelijk te houden en zo mogelijk als brievenbuspakket te verpakken.
Brievenbus pakketten in NL €3,90, grotere paketten €6,50
Brievenbus paketten in BE €6,50, grotere paketten €10,-, overige landen op aanvraag.

Wanneer zie ik de verzendkosten?

De verzendkosten worden berekend op basis van je adres (Nederland of België) en pakket afmetingen (past het door de brievenbus of wordt het als pakket geleverd). België heeft iets hogere verzendkosten.  Ze worden dus zichtbaar in je winkelmand zodra je jouw adres hebt ingevoerd.

Hoe wordt de Micro – macro premix verzonden?

De micro-en macro premix is een totaal plantenvoeding die wij zeer betaalbaar kunnen aanbieden doordat we het droog versturen !  Je maakt het zelf thuis aan met water en doet het in flessen die je zelf kiest. Glas of plastic het maakt niet uit. Je hebt dus 2 flessen nodig één voor de micro premix en 1 voor de macro premix.

Hoe lang is de Micro – en Macro vloeistof houdbaar?

De houdbaarheid van onze producten is het langst wanneer deze koel en droog bewaard worden. U kunt onze producten (in poedervorm) met gemak enkele jaren bewaren. Zelf aangemaakte producten kunnen na verloop van tijd wat last krijgen van neerslag, maar dit is met enkele malen krachtig schudden opgelost. Onze vloeibare producten zijn voorzien van diverse stabilisatoren om neerslag tegen te gaan en de houdbaarheid en werking te garanderen. Onze producten zijn niet gevaarlijk maar wij raden wel aan om  ze buiten bereik van kinderen te bewaren.